Nuffnang Ads

About Me

My photo
Hii..i just new blogger..plz show me the way to blogging ^v^

Friday, February 11, 2011

SEDIKIT MAKLUMAT KEPADA YANG NAK SAMBUNG MASTER


Here I want to share skit maklumat yang saya dapat dari lecturer saya kepada siapa-siapa yang minat sambung master di UTM Skudai.  UTM Skudai is one of research university dekat Malaysai ni, so kerajaan telah memperuntukkan grant yang besar kepada pelajarnya membuat research dalam apa jua bidang. UTM sendiri telah mengukuhkan status sebagai universiti penyelidikan dengan menjalinkan lebih banyak kerjasama dengan universiti luar bertaraf antarabangsa seperti Universiti Yamagata dari Jepun dan University Newcastle.


Kerjasama antara UTM dan universiti luar adalah meliputi bidang penyelidikan dan pendidikan dalam Robotik dan Humanid, Bahan dan Peranti serta Kejuruteraan Bio dan Teknologi. Oleh itu, sebagai salah satu usaha saya unutk memberitahu adalah maklumat related research projects suggest by FKE :-

1. SAW devices - sensors (Fundamental sciences, applied science)
2. Material impriting machines (applied science, engineering)
3. Lab on chip/ microfluidic devices or electrochemical devices
4. Electrochemical measurement instrumentations
5. E nose
6. bio mimetic / artificial systems

To those who know the lecturer incharge are Dr. Rashidah, Dr Fauzan and Dr. Leow Pei Ling. So you guys can came and see them toward more information. And this master by research duration for 2 years.

Untuk apply just online master by research online via sps. For funding whether apply research grant from faculty or MyBrain15 or via SPS. Maklumat mengenai MyBrain15 boleh layari laman web ni https://www.mohe.gov.my/MyBrain15/. So research ini semua based in FKE and maybe collaboration with UniMap.

No comments:

Post a Comment