Nuffnang Ads

About Me

My photo
Hii..i just new blogger..plz show me the way to blogging ^v^

Friday, February 11, 2011

TAKAFUL IKHLAS SANGAT MENGUNTUNGKAN!!!

Kenapakah tajuknya begitu??...

           Baru tadi saya mendengar penjelasan yang panjang lebar dari agenya Takaful Ikhlas (TI)..so sini saya nak share, macam biasalakan sharing is caring. Yang dibentangkan tadi adalah Ikhlas Wanita Takaful  (IWT) , skim untuk perlindungan wanita. Ada lagi Ikhlas Haji, Dana Pendidikan Anak. So skrang sya nak bgtau detail tentang IWT je. Ada 14 manfaatnya, dan saya senaraikan satu-satu ea..rajin lak kan..

1) Manfaat Cara Hidup --- RM 750
(3% dari had seumur hidup, 2 dari 4 kejadian iaitu : Perkahwinan pertama, kelahiran anak, kematian pasangan, berhenti kerja paksa)
2) Kanser wanita --- RM 25,000
3) Penyakit SLE --- RM 25,000
4) Komplikasi Atritis Reumatoid --- RM25,000
5) Pembedahan Rekonstruktif (Muka dan payudara akibat pemalangan) --- RM25,000
6) Pemindahan kulit (akibat luka terbakar/ kanser kulit) --- RM 25,000
7) Karsinoma In-Situ (Serviks Uteri & Payudara) --- RM7,500
8) Komplikasi kehamilan ibu --- RM7,500
9) Penyakit Kongenital Bayi --- RM 7,500
10) 40 Penyakit kritikal --- RM 20, 000
11) 'Waiver' 37 penyakit kritikal
12) Elaun harian hospital --- RM 120 SEHARI
13) Dana Kemalangan --- RM 20,000
14) Jangkaan simpanan --- RM 80,333


            APa yang menarik, semua perlindungan ni tuk WANITA ye..wanita..mana ada insurance tuk wanita yang macam ni...berkahwin pon dapat dwit, utk skim ni RM 750, ha ko...kawen jangan xkawen, free2 dapat RM750, macam gift la gitu dari TI. Beranak pon dapat, tp anak pertama jela ye!!


           So bulan2 just bayo RM 125, tuk manfaat yang sangat banyak. Ni pon macam simpanan juga, lebih bagus dari ASB. Sebab apa saya kata macam tu, sebab ni simpanan ..macam pelaburan juga, tapi sambil menyimpan ni kita juga telah mendapat satu perlindungan untuk diri kita.

          Dan jikalau kita hidup sihat sepanjang tempoh pelaburan, dan dengan bayaran yang consistent kita akan mendapat RM 80,333 seperti pada item no 14 tu k. Kalo sume tngok de 14 item, saya xnak la terang sumenya kat cini, mane larat cek nak type kan, so nak kita cntct2 la.


          Lagi..lagi...Contohnya la kan, bukan kita minta ea..malang ni tak berbau, kalo kita ada TI, baru je tiga bulan kita ambil..tetiba kita kemalangan..menyebabkan kita lumpuh, TI dengan akan paid kita RM 25,000 (bergantung plak pada plan y kita amek, de kira2nye ye, nak tau lebih kenala tnya agenya sendiri). So boleh katakan dalam sekelip mata la kita dapat RM 25K tu, bolehlah untuk kita menampung and menyara hidop dalam waktu terdesak xda dwit tu kan. Yelah, nak keje pon da xbleh. Tapi!!!...<bukan kemalangan yang dibuat2 untuk dapan insurance >

            KAt cni saya nak advice sapa2 yang xda insurance, atau nak insurance diri tu buatla cepat...bukan pe umor semakin meningkat..bila semakin menigkat insurance diri pon makin mahal..nape xcaye ea???...ini betol sebab bila umor meningkat, risiko untk dapt penyakit pon tinggi kan...haa, sebab tu la kena cepat2 ambil insurance ni.

No comments:

Post a Comment